امیر کرابی مشاور دیجیتال مارکتینگ و سئو وب سایت

شما اینجا با دیجیتال مارکتینگ مشاغل گوناگون و سئو وب سایت فروشگاهی آنان آشنا می شوید

امیر کرابی مشاور دیجیتال مارکتینگ و سئو وب سایت

شما اینجا با دیجیتال مارکتینگ مشاغل گوناگون و سئو وب سایت فروشگاهی آنان آشنا می شوید

امیر کرابی مشاور دیجیتال مارکتینگ و سئو وب سایت
سلام دوست عزیز
من امیر کرابی هستم
مشاور دیجیتال مارکتینگ. حدود 16 ساله که به شکل حرفه ای به امر بازاریابی دیجیتال پرداختم و خوشحال میشم اگر بتونم نکاتی رو به زبان ساده و عامه در اختیار همه قرار بدم
از اینکه با من همراهید سپاس گزارم
شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۰۸ ب.ظ

دیجیتال برندینگ چیست

دیجیتال برندینگ به معنای خلق ارتباط بین مصرف‌کننده و محصولات یا سرویس‌هایی است که تحویل داده می‌شوند. بنابراین با ابزارهای دیجیتال برندینگ، برند شما در دنیای واقعی شناخته ‌می‌شود. به طور خلاصه، هدف دیجیتال برندینگ لزوما افزایش فروش نیست، بلکه دیجیتال برندینگ به دنبال افزایش آگاهی، تصویر و سبک برند است؛ کارهایی که در بلند مدت باعث افزایش وفاداری مشتری ‌می‌شود.

 

این مقاله توسط یکی از شاگردانم به نام سید سامان سیاح نگاشته شده. در اینجا از این عزیز تشکر ویژه و براش بهترین ها رو آرزو میکنم. پایدار باشی عزیز

جذب مشتریان جدید با حجم محتوا، اطلاعات و گزینه های موجود برای مخاطبان هدف شما به طور فزاینده ای دشوار شده است. اکنون، باید درک کنید که رویکرد سنتی به بازاریابی دیگر کافی نیست.

شما باید بدانید که چگونه برند دیجیتالی شما بر احتمال خرید محصولات یا خدمات شما، پیوستن به سازمان یا تبدیل شدن به یک شریک یا حامی مالی توسط مخاطبان شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که دیجیتال برندینگ برای کسب و کار شما مهم است.

با ما همراه باشید تا تمام این موارد را مورد برررسی قرار دهیم.

 

آموزش دیجیتال برندینگ

برای آموزش دیجیتال برندینگ یا برند سازی دیجیتالی ابتدا باید از منابع خارجی معتبر (که شامل مقالات و کتاب های الکترونیکی میشود) کمک بگیرید. در مرحله بعد میتوانید از محتواهای رایگان ویدیویی موجود در سرویس هایی ویدیویی مانند آپارات استفاده کنید و در ادامه از کلاس های اموزشی اموزشگاه های معتبر شروع به یادگیری دیجیتال برندینگ کنید.   

 

مجموعه تیم دیجیتال مارکتینگ پنجره هم تحت شرایط خاصی (کارورزی) به آموزش دیجیتال برندینگ رایگان پرداخته است که می توانید از بخش تماس با من، شرایط آن را جویا شوید.

 

مشاوره دیجیتال برندینگ

مشاوره دیجیتال برندینگ نیازمند تخصص و تجربه کاری چندین ساله در این زمینه است و مستلزم داشتن یک برند معتبر (برند سازی شده توسط خود شما) میباشد. امروزه مشاوره دیجیتال برندینگ شغلی آسان به نظر میرسد اما به هیچ وجه اینگونه نیست.

مشاورهای معتبر دیجیتال برندینگ دارای مدارک معتبر بین المللی در این زمینه و تجربه های برند سازی  متعدد هستند.

تولید محتوای متنی، صوتی، پادکست و ویدیویی هم میتواند کمک شایانی به ایجاد رزومه برای شروع مسیر مشاوره دیجیتال برندینگ کند.

 

شروع دیجیتال برندینگ

برای شروع دیجیتال برندینگ پس از طی مراحلی که قبل تر اشاره کردیم مانند اموزش تخصصی، اخذ مدارک معتبر میتوانید کسب و کار مورد نظر خود را برند سازی دیجیتالی کنید. تعاملات اجتماعی در بستر دیجیتال به اعتبار شما کمک می کند و هنگام استفاده از تعاملات اجتماعی برای برندسازی دیجیتال، باید تجربه کلی کاربر را در نظر بگیریم و بر شفافیت و اعتماد تمرکز کنیم.

اگر مراقب فالوورهای خود باشید و صادقانه پاسخ دهید، طبیعتاً اعتبار خود را افزایش خواهید داد.

دیجیتال برندینگ 

اهمیت دیجیتال برندینگ

آنچه مشتریان در مورد کسب و کار شما می گویند مهم تر از آنچه است که شما در آن میگویید.

به طور مشخص فعالیت های شما برای برندسازی دیجیتالی نشان دهنده ارزش گذاری شما برای کسب و کار خود است. یک فرد معمولی ممکن است بر این باور باشد که دیجیتال برندینگ بر روی طراحی لوگو یا وبسایت متمرکز است و اینکه چگونه ممکن است بر درک مشتری از برند ما تأثیر بگذارد اما، بسیاراین موضوع پیچیدگی های خاص خود را دارد. در دنیایی متصل به اینترنت و ارتباط آنلاین (مانند وب سایت ها یا برنامه ها، نتایج موتورهای جستجو، یا شبکه های اجتماعی) خرید و فروش ها، قرارداد های تجاری و سفارشات پس از دیدن صفحات وبسایت و شبکه اجتماعی برند شما در فضای مجازی انجام میشود.

از شما دعوت میکنم مقالات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ پزشکی و دیجیتال مارکتینگ وبلاگ نویسی را حتما مطالعه بفرمایید. 

شما می توانید سال ها برای ایجاد اعتبار خود صرف کنید، اما ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا این اعتبار از بین برود. مهم است که به طور فعال حلقه بازخورد را با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید تا از اعتبار خود محافظت کنید. یک برند دیجیتالی که به درستی تثبیت شده باشد می‌تواند از تمام نقاط تماس برای جمع‌آوری بازخورد استفاده کند که به نوبه خود باعث افزایش اعتبار می‌شود.

 

کتاب  برندینگ دیجیتال

کتاب های متعددی درباره این موضوع به چاپ رسیده است که در ادامه به مهم ترین آنها (هم خارجی هم داخلی) اشاره خواهیم کرد:

استراتژی بازاریابی دیجیتال - Digital Marketing Strategy  نوشته ی سیمون کینگزنورث

به اسب آبی شلیک کن - Shoot The HiPPO نوشته تام باودن و تام جسپن .

ارتباطات بازاریابی - Marketing Communications نوشته ی پی آر اسمیت و زی زوک

دیجیتال مارکتینگ به زبان آدمیزاد - ترجمه محمد فانی

آچار فرانسه دیجیتال مارکتینگ – ترجمه محسن ارژنگ، پریسا اکبریان،حسین محمدعلی

 

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و برندینگ

دیجیتال مارکتینگ بر پایه کیفیت یک محصول یا سرویس دهی آن را تبلیغ ‌می‌کند. در حالی که دیجیتال برندینگ دقیق‌تر به جزئیات محصول و خدمات میپردازد.

در دیجیتال برندینگ به جای اینکه روی یک محصول خاص تمرکز شود، ارزش‌های برجسته کمپانی یا شرکت را بیان ‌می‌کند. زمانی که یک محصول تغییر ‌می‌کند یا جایگزین ‌می‌شود، دیجیتال برندینگ برخلاف دیجیتال مارکتینگ همواره ثابت ‌می‌ماند.

زمانی که مشتری محصولی را می‌خرد، برند در ذهن مشتری می‌ماند. در حالی که دیجیتال مارکتینگ به طور مشخص به جذب مشتری می‌پردازد. جهت کسب اطلاعات کاملتر مقاله مرتبط با دیجیتال مارکتینگ چیست را مطالعه بفرمایید.

 

برندینگ بازاریابی دیجیتال

برندینگ بازاریابی دیجیتال پیشرفته بر اساس استراتژی های بازاریابی  NextGen با استفاده از داده های گرفته شده از کانال های بازاریابی مختلف تشکیل می دهد. مطالعه داده ها از طریق تجزیه و تحلیل پیشرفته و یادگیری ماشینی ابعاد جدیدی به داده های تجزیه و تحلیل شده می دهد.

نتایج حاصل از داده های تجزیه و تحلیل شده، درک معناداری از اجرای استراتژی برندینگ بازاریابی دیجیتال به شما می دهد.

ترکیب تحلیل‌ها در بازاریابی دیجیتال، عملکرد استراتژی‌هایی را که در پلتفرم‌های دیجیتال مختلف پیاده‌سازی می‌شوند، اندازه‌گیری می‌کند. کاوش عمیق در تجزیه و تحلیل داده ها، فرصت بهتری برای درک رفتار مشتری و کشف فرصت های بسیار فراهم می کند.

با آموزش بازاریابی دیجیتال پیشرفته، روش‌های رمزگشایی داده‌ها را برای استخراج بینش‌های ارزشمند برای افزایش کارایی استراتژی‌های بازاریابی بیاموزید. برای درک بهتر این موضوع به شما پیشنهاد میکنم از استراتژی های بازاریابی دیجیتال درج شده در مقاله استراتژی فروشگاه اینترنتی - استراتژی وب سایت فروشگاهی استفاده کنید. 

 

دیجیتال برندینگ جهانی

هویت دیجیتال شما در برندسازی دیجیتال باید با از ایده های سنتی برندسازی متفاوت باشد. یک برند نمی تواند فقط به ما بگوید که چه چیزی را نشان می دهد و سپس از ما انتظار داشته باشد که آن را باور کنیم. یک نام تجاری باید ارزش های خود را زندگی کند و سپس آنها را از طریق برندسازی دیجیتال به اشتراک بگذارد.

 

استراتژی های دیجیتال برندینگ

استراتژی های دیجیتال برندینگ شما مراحل مختلف است که نقش بسزایی در برندسازی محصول شما دارد که شامل موارد متعددی میشود. با پیشرفت های حوزه دیجیتال و شبکه های اجتماعی این استراتژی تغیرات زیادی کرده است که درادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

سئو وب سایت 

بخش مهمی از دیجیتال برندینگ سئو وبسایت و محصولات است. قرار گرفتن در رتبه های بالای موتورهای جستجو نه تنها به افزایش دید شما کمک می کند، بلکه نشان می دهد که شما از نیازهای مخاطب هدف خود آگاه هستید و رفتار جستجوی آنها را درک می کنید.

نتایج موتورهای جستجو نیز اعتبار ایجاد می کند، زیرا بسیاری از مصرف کنندگان معتقدند که اگر یک نام تجاری در رتبه اول در نتایج موتور جستجوی آنها نمایش داده شود، باید بسیار معتبر باشد. توضیحات کاملتر در مقاله سئو وب سایت فروشگاهی - سئو وبسایت فروشگاهی – آخرین استراتژی گوگل در پایان 2022

 

لوگو

لوگو باید تنها تصویری باشد که مشتری می تواند با برند مرتبط کند. فقط به لوگوی سیب گاز گرفته نگاه کنید، بی درنگ متوجه خواهید شد که این یک برند اپل است. به لوگوی با تصویر دکمه پخش قرمز رنگ نگاه کنید، دقیقاً می دانید که این لوگو متعلق به  یوتیوب است. نه تنهای لوگو های تصویری بلکه لوگوهای نوشتاری نیز اهمیت بسیاری در ارتباط بر قرار کردن با مشتری دارد مانند لوگوی بزرگترین موتور جستجوی دنیا گوگل ! .

 

 وبسایت

 

اگر لوگو نمادی از کسب و کار شما است، پس وب سایت یک مکان دیجیتالی است که به عنوان ویترین فروشگاه برای کسب و کار شما عمل می کند. هنگامی که مشتریان بخواهند در مورد محصولات یا خدمات بیشتر بدانند: اطلاعات کلی، ساعات خدمات، شخصی که پشت صحنه است و غیره، آنها را در اینترنت جستجو می کنند. آنها نام تجاری شما را در گوگل تایپ می کنند و امیدوارند که وب سایت شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند. هنگام ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود باید به چندین نکته توجه کنید.

 

شعار تبلیغاتی برند

شعار تبلیغاتی برند شما چیزی است که کسب و کار شما می خواهد به مشتریان بالقوه برساند. به عنوان مثال، اگر یک کافی شاپ با دانه های قهوه کشاورز محلی باز می کنید، باید آن را در پیام برند ذکر کنید. پیام یا پیام‌هایی که می‌فرستید باید دنبال کاری باشد که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد و مأموریت تجاری شما است. همچنین فراموش نکنید که همیشه بر خواسته ها و نیازهای مشتری تمرکز کنید.

دیجیتال برندینگ چیست

شبکه های اجتماعی

تقریباً همه، شاید از جمله مادربزرگ شما در خانه دارای یک شبکه اجتماعی برای خود باشد. از زمان ظهور رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و غیره در واقع بیشتر جنبه های زندگی انسان را پر کرده اند. بنابراین، می‌توانید از نقش رسانه‌های اجتماعی برای برندسازی دیجیتال به منظور جذب مخاطب بیشتر بهره ببرید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی ابزار جالبی است که می توانند برند شما را به صورت دیجیتالی بازاریابی کند. فراموش کردن ایمیل آسان تر از همیشه است. حتی اگر ایمیل راهی آسان برای دستیابی به مشتریان باشد، به ویژه آنهایی که از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنند.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین می تواند به عنوان یک برندینگ دیجیتالی بسیار قدرتمند مورد استفاده قرار گیرد زیرا مقیاس پذیرتر است و فرمت های مختلفی دارد. در حال حاضر، رسانه های زیادی برای تبلیغات در دنیای دیجیتال وجود دارد که شامل موارد زیر میباشد.

1 . تبلیغات موتور جستجو: این تبلیغات می توانند وب سایت شما را مانند گوگل در بالای صفحه قرار دهند، بنابراین مشتریان می توانند ابتدا محصول یا برند شما را ببینند.

 

2 . تبلیغات نمایشی: این تبلیغات بنرهای قابل کلیکی هستند که در صفحات وب در اینترنت پیدا می کنید.

 

3 . تبلیغات رسانه های اجتماعی: فیس بوک، توییتر و اینستاگرام، همگی خدمات «حمایت مالی» را برای محتوا ارائه می دهند. شما می توانید برای بازی پرداخت کنید، به این معنی که پست های شما به طور خودکار در فیدهای مشتریان بالقوه ظاهر می شوند.

 

4 . فیدهای موبایل و تبلیغات فید دسکتاپ: این تبلیغات اغلب به عنوان «محتوای پیشنهادی» در فیدهای موبایل و دسکتاپ کاربران ظاهر می‌شوند. این تبلیغات طبیعی تر به نظر می رسند زیرا مستقیماً در فید ادغام می شوند و با محتوای رایگان دیگر ترکیب می شوند.

 

5 . هدف گذاری مجدد تبلیغات: این تبلیغات به مشتریانی می رسد که از قبل به خدمات شما علاقه مند هستند، چه در گوگل جستجو کنند، چه از وب سایت شما بازدید کنند یا صفحه فیس بوک شما را دوست داشته باشند.

 

6 . Google Adwords : قابلیتی از گوگل برای نمایش جستجوی پولی یا تبلیغات پولی در نتایج جستجوی گوگل. با استفاده از گوگل ادوردز می توانید تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی خاصی نمایش دهید.

 

تولید محتوا

وفادار نگه داشتن مشتریان به برندتان و نگه داشتن آنها برای خرید محصول یا خدمات شما آسان نیست. به همین دلیل است که ایجاد اوراق قرضه بسیار مهم است. تولید محتوا یک راه قدرتمند برای ایجاد پیوند بین مخاطبان و محصول شما است. تولید محتوا همچنین باعث می شود برندسازی دیجیتال انسانی و ارگانیک تر شود. اگر بازاریابی دیجیتال بر فروش تاکید دارد، تولید محتوا بیشتر بر جذب مخاطبان شما با محتوای شما تمرکز می کند.

 

نویسنده : سید سامان  سیاح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی